סיגריות לילדים


 

סיגריות לילדים

חברה רוסית שמייצרת סיגריות, יצאה עם מסע פרסום שמיועד לבני נוער. הסיגריות לא רק נראות צבעוניות ומושכות, אלא גם עולות פחות, כך שהילדים יוכלו להרשות לעצמם לקנות אותן...

החברה "דונסקוי טבק" מייצרת סיגריות Kiss, Sweet Dreams, Play, Senator, Continent, ולמעשה משתמשת בפרסום בילדים מתבגרים. הסיגריות הן ריחניות, ולפילטר יש טעם מתוק.

בפורום «Smoking girl» הבנות מבקשות לשלוח להן כמה חבילות בדואר, אם אין באפשרותן לקנות אותן בעיר מגוריהן. מוזר, אבל אי אפשר לראות את הגיל של המשתמשים הרשומים באתר – המידע הזה חסוי. אבל לפי התמונות שלהן - חלק הגון של הבנות עוד רחוק מאוד מגיל 18.

אפשר להתווכח ולומר, שאת העיצוב הזה אי אפשר לשייך חד משמעי לעיצוב "צעיר".
בקיץ הזה, האגודה לפרסום פנתה לשירות אנטי-מונופולי ממשלתי כדי שהם ישימו לב לפרסומת של Kiss. בפוסטר יש תמונה של בחורה עם סוכריה על מקל בפה, ומתחתיה ממוקמת קופסת סיגריות, שמזכירה חפיסה של ממתקים. בחלק העליון כתוב - "תחשבי בסגנון של Kiss", ובתחתון - "אני אוהבת כל דבר חדש, טעים ועגול!". פרסום הוצב במגזינים, שקהל היעד שלהם הן בנות בנות 16-17.

השירות הממשלתי האנטי-מונופולי קבע, שהכרזה אכן מכילה מידע שגוי על זה, שעישון תורם למצב פיזי ונפשי משופר.

בשנת 2008, "דונסקוי טבק" כבר התמודדו עם החרמת מסע הפרסום שלהם, כאשר הממשלה אסרה על פרסום של פוסטר עם נערה צעירה עם צמות וגלידה. הסלוגן היה, "אם אסור, אבל באמת בא לך – אז מותר".

"דונסקוי טבק" לא נבהלו, והמשיכו עם מסע הפרסום הזה. הרי הכנס שהם קיבלו היה מזערי.

לסיגריות Kiss יש אתר פרסומי, כולו ורוד — Kiss-club. כדי להגן על עצמו, "דונסקוי טבק" בכניסה לאתר מבקש לאשר שאתם אכן בני 18, כפי שהחוק קובע.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סיגריות לילדים